Matematika

Galerie - Dubánci (2).jpg

MATEMATIKA – 2.11.-6.11.   „Koukám, jak umíte počítat. “

Zde Vám napíši všechny úkoly z M na tento týden.

Úkoly se budou dělit na tři typy:

  1. Úkoly, které mi vyplníte zde na Teamsech a odešlete k opravě vždy do data, který k úkolu přiřadím. Já se na ně podívám, opravím je a pošlu zpět, abyste si mohli udělat případnou opravu. Slovní ohodnocení si můžete přečíst po pravé straně listu, případně mi můžete pod úkol napsat cokoliv, co budete chtít, např.: jak Vám to šlo, s čím si nevíte rady, čemu nerozumíte…
  2. Úkoly, které vypracujete do pracovního sešitu.
  3. Úkoly na Alfovi, nebo jiné procvičování na internetu.

ZAČÍNÁME   Témata: Počítáme se závorkami.

                                            Spotřeba krychlí.

                                               Násobení do 1000 zpaměti.

  1. Úkoly na Teams:   Po rozkliknutí příloh, vypracuj úkoly a pošli ke kontrole. Úkoly jsou zadané ve třech částech. V jakém pořadí a kdy je vypracujete, záleží na Vás. Vše bude k datu splnění do 6.11. do 16.00 hod.
  2. Písemné úkoly do pracovního sešitu:

Počítáme se závorkami. Pro počítání těchto příkladů si vzpomeňte, že závorku počítáme vždy jako první. Př.:    4.(6+2)=  4.8= 32

Str.35, cv.2,3 a 4.

Str.36, cv.2 – doplň znaménka +  .  = tak, aby výsledky vyšly správně, vypracujte pouze první dva sloupky, tedy 8 příkladů.

Str.36, cv.4 – vypočítej příklady a doplň znaménka větší, menší a rovná se.

Str.37 – Spotřeba krychlí – podívejte se na pěkné video o prostorových stavbičkách

Nyní jistě zvládnete cv.2 a cv.3 – zapsat počty krychliček do plánku. Z takového plánku dokážeme spočítat, kolik krychliček budeme na stavbu potřebovat a to tak, že jednoduše sečteme číslice v plánku.

Str.38 – Násobení do 1000 zpaměti. Při příkladu 40.7 spočítáme nejprve jednoduchý příklad 4.7=28 a nyní k výsledku přidáme tolik nul kolik je v příkladu. 40.7=280

Vypracuj cv.1.

Str.39, cv.2 – dobrovolné cvičení

Str.39, cv.3 – nejprve přečti kolik je na cifernících hodin, např.: na prvních hodinách jsou 3 hodiny, do ciferníku pod nimi máš zapsat kolik by bylo hodin za 1 hodinu a 30 minut, bylo by půl 5 – zakresli, a jak bys tento čas uvedl na digitálních hodinách (16:30) si pouze řekni, nemusíš to zapisovat. Takto doplň další čtyři ciferníky.

Kdo si chce zopakovat digitální čas, může na tomto videu:

  • Alf + procvičování na internetu:

V Alfovi si ještě potrénuj hodiny.

Kdo má chuť, může si procvičit dělení se zbytkem, zde:

https://skolakov.eu/matematika/3-trida/deleni-se-zbytkem/sladke-mlsani/priklady1.htm

To je z M pro tento týden vše.

Skip to content